Proizvodnja drveta za stoni tenis je nauka za sebe. Svaki materijal ima svoje karakteristike i utice na ukupnu karakteristiku. Pošto bi precizan proračun bio veoma komplikovan ( kad bi se na primer uzele u obzir frekvencije oscilovanja svakog sloja, pa stepen torzije i slicne mehanicke osobine), a time i opis drveta, jer prosecnom, a verovatno i naprednom, kupcu bi malo značilo nešto poput "drvo sa modulom cvrstoce 10.4 lbf/ft^2...", uglavnom se pristupa uopstavanju.
Neke opšte karakteristike drva su:
- tvrdoca - utice na vreme kontakta reketa i loptice, tvrdje drvo ima kraci kontakt(pri istoj elasticnosti), bolje je za ravne udarce(tacke), a losije za spin
- elasticnost (fleks) - katapult efekat, dobro za spin ali lose za ravne udarce jer je manje precizno. Drvo postaje nelinearnije, jer od dolaznog impulsa i brzine i mase reketa zavisi reakcija drveta, slabija brzina pri sporim loptama, a veca kod brzih. Elasticna drva su dobra za spinove can stola. Suprotno elasticnom je kruto drvo, koje je linearnije i preciznije, dobro za tacke i smec, slabije za spinove i manje dinamicke snage moze da oslobodi (nema katapult efekat).
- brzina - brzina kojom se lopta odbija, a istovremeno i duzina trajektorije pre pada na sto. Veca brzina - veca sansa da lopta ode preko stola, ali istovremeno i veci impuls s kojim protivnik mora da se izbori. Sporo drvo - manje gresaka, ali ce i protivnik lakse vratiti loptu.
- debljina - najcesce su debela drva i kruta, pa su dobra za tacke. Istovremeno imaju manje vibracija i dobra sui za blok. Tanka drva su uglavnom elasticnija i bolja sa spin
- broj slojeva - najcesce kombinacije su 5-slojno i 7 slojno drvo, ali ima i ostalih kombinacija, recimo jednoslojni hinoki. Miksovanjem slojeva se kombinuju osobine raznih materijala da bi se postigao zeljeni efekat. 5-slojna drva su uglavnom (naravno ne uvek) tanja, elasticnija, kontrolabilnija, vibrantnija, bolja za spin. 7-slojna drva su uglavnom malo brza, ofanzivnija, imaju jaci blok, manje vibracija.
- masa - od mase zavisi i snaga udarca, ali istovremeno i brzina pokreta (ako je reket pretezak, pokret ce biti sporiji, pa ukupan impuls moze biti i manji nego sa lakim drvetom). Od mase zavisi i stabilnost, blok i vibracije.
- teziste - Ako drvo ima teziste u glavi (a to se oseti kad se recimo zamahne par puta brzo levo desno) bice bolje za jace udarce, ali ce zahtevati i bolju tehniku i jacu ruku. Ko ima slabu ruku moze imati bolove u saci pa i laktu od teskog reketa sa teskom glavom. Ako je teziste negde u sredini (da kazemo dobro izbalansirano) drvo ce biti generalno dobro za sve (ali sa manje krajnje snage nego da je teziste u glavi).
Postoji naravno jos jedna bitna karakteristika uvek izrazena u katalozima - kontrola. Ali ona je prilicno subjektivna kategorija koja zavisi od svega gore navedenog u kombinaciji sa nacinom i kvalitetom igre. Obicno su brzina i kontrola obrnuto srazmerne. Grubo receno, kontrola bi bila obrnuto srazmerna broju gresaka koje igrac pravi.